جمعه, 10 فروردين 1403

amoozeshyar

AMOOZESHYAR STU

AMOOZESHYAR asatid

AMOOZESHYAR personel

ertebat riasat habibi

vaght moshavere

telegramm

instagram-page

masiryab

taghvim

masiryab

emam_khomeyni_logo

BannerVahedha

 

riasat-payam
 

با نام و یاد خداوند مهربان

 

تا   جهان  بود  از سر آدم   فراز          کس نبود   از   راز   دانش     بي نياز

مردمان   بخرد  اندر هر   زمان          راه    دانش     را    به هر گونه   زبان

گِرد  کردند  و  گرامي  داشتند          تا    به سنگ   اندر  همي بنگاشتند

دانش اندر دل چراغ روشن است          وز   همه بد بر تن  تو  جو شن  است

 

-دانشجويان عزيز سلام و خوش آمد من را به پذيرا باشيد. آرزو مي‌کنم براي هر يک از شما حضور در دانشکده فنی و حرفهای سما مشهد همراه با لحظات شاد و غرور‌آميز باشد.

 

-در ابتدا لازم مي‌دانم که يادآوري کنم که مرام و مسلک دانشجويي‌ قدري متفاوت از مرام دانش‌آموزي است. اولين تفاوت اين دو مقطع تحصیلی این است که تحصيل در مدرسه، پيش از آن‌که به انتخاب دانش‌آموز باشد، به انتخاب والدين وی است؛ اما تحصيل در دانشگاه يک انتخاب آگاهانه و شخصي است و در نتيجه مسئوليت‌هایي را برای دانشجو به همراه دارد. از جمله‌ي اين مسئوليت‌ها، تدوين يک برنامه‌ي تحصيلي منظم در کنار برنامه‌هاي تفريحي، معنوي و اجتماعي است تا تضمين کننده آينده شغلي و زندگي اجتماعي شما باشد.

 

- يکي ديگر از نیازهای دانشجو داشتن روحيه‌ای پژوهنده و تفکری دانش‌پژوهش و حقیقت محور است. این نوع  تفکر  باعث مي‌شود که دانشجو بدون نياز به محرک خارجي همواره به دنبال دانش و پژوهش باشد و در دوران کوتاه دانشجویی از وجود اساتيد و امکانات دانشکده استفاده نمايد. علاوه بر اين، رفتار و منش يک دانشجو در دانشکده باعث مي‌شود تا ارتباط بين متعلم و تعليم دهنده شکل بگيرد تا از طریق اين رابطه يادگيري و تخصص انتقال يابد. این مفهوم  يادآور اين بيت است:

 

 به خلق و حسن توان کرد صيد اهل نظر           به  بند  و  دام  نگيرند  مرغ  دانا  را

 

 -آخرين مطلبی که مایل هستم با شما عزیزان در میان بگذارم اهمیت دوران جواني است که معروف به دوران طلايي است؛  بهره و کیفیت دوران‌هاي بعدی زندگی انسان وابسته به نحوه و چگونگي مصرف درست اين سرمايه است. فضا و فرصت‌هاي فرهنگي و اجتماعي دانشکده به‌عنوان ظرف فعاليت‌هاي علمي و دانشي شما است. امکانات پژوهشي، سمینارهای آموزشی، فعاليت‌هاي فوق برنامه تربيت بدني، اردوها‌ي ورزشي و فرهنگي، مسابقات متعدد دانشجويي و ورزشي، مراکز مشاوره، مشارکت در اداره دانشکده در قالب کار دانشجويي، همه و همه فرصت‌هاي در اختيار شما مي‌گذارد تا در کنار ارتقاي تخصصي و فنی، ارتقاي تعاملات اجتماعی، سلامت جسماني، شادابي و سلامت معنوي شما را تأمين نمايد. 

 

 -در پایان عمر طولاني و پربرکت را در سايه دانش و بينش، همراه با همت والا براي همه شما آرزو مي‌کنيم.

 

 همتم  بدرقه راه کن اي طاير قدس          که دراز است ره مقصد و من نو سفرم